DECRUNCH 2048

Czwarta edycja wrocławskiego wydarzenia łączącego klimaty gier i komputerów retro oraz środowiska demosceny komputerowej.

Impreza jest okazją do spotkania fanów komputerów 8 i 16 bit popularnych w Polsce i Europie w latach 80 i 90 XX wieku (takich marek jak Amiga, Commodore, Atari czy ZX Spectrum) a także ludzi ze środowiska sceny komputerowej, zarówno tych aktywnych kiedyś jak i dzisiaj.

Kiedy i gdzie?

Impreza odbędzie się w dniach od 29 czerwca do 1 lipca 2018 roku w klubie Black Moon przy ulicy Robotniczej 8 we Wrocławiu.

Wydarzenie dzieli się na trzy główne części:

  • Decrunch Intro - koncertowa
  • Decrunch Play - otwarta w atmosferze giełdy komputerowej i retrogamingu
  • Decrunch Party - zamknięta w klimacie demosceny

Fotorelacja z jednej z poprzednich edycji

fot. kosma.moczek

Inne relacje z Decrunch 2016

Główne atrakcje

Decrunch Intro
  • Występy muzyczne na żywo
  • Muzyka na maszynach z epoki
  • Projekcje filmów z VHS
  • więcej info
Decrunch Play
  • Ekspozycja sprzętu
  • Konkursy gier na oryginalnym sprzęcie (strefa bez emulacji)
  • więcej info
Decrunch Party
  • Amiga Tracked Msx
  • Executable Msx
  • Amiga Pixel Gfx
  • Amiga 500 Raytrace
  • Executable Gfx
  • Wild Demo
  • Intro
  • Amiga 1200 Demo
  • Amiga 500 Demo
  • Live Pixel
  • więcej info

Bilety

Opcje biletowe zostaną ogłoszone wkrótce.

Sponsorzy

Sakura-IT

Wsparcie

Dawne Komputery i Gry Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach Retrogralnia Chełm Amiga Legion

Patronat medialny

PPA.pl

Harmonogram

Decrunch Intro

Piątek, 29. czerwca

  • 13:00 Otwarcie bram
  • 16:00 Oficjalne otwarcie imprezy
  • 18:30 Koncerty
  • 23:00 Projekcje filmów VHS

Część muzyczna z graniem na żywo na instrumentach elektronicznych jak i maszynach z epoki.

Wykonawcy: Pozostali wykonawcy zostaną ogłoszeni wkrótce.

Decrunch Play

Sobota, 30. czerwca

  • 11:30-12:30 - turniej Stunt Car Racer
  • 12:30-15:00 - turniej Sensible World of Soccer
  • 15:00-16:00 - turniej International Karate (C64) na matach tanecznych

W zależności od zainteresowania i dostępnego czasu będziemy mogli przeprowadzić również inne konkursy.

Lista gier i platform może jeszcze ulec zmianie.

Decrunch Party

Sobota, 30. czerwca

  • Deadline:
    • 15:00 prace muzyczne
    • 16:00 pozostałe prace
  • 16:00 Live Pixel - konkurs pixelartu na żywo
  • 18:00 Pierwszy blok kompotów
    • Amiga Tracked Msx
    • Executable Msx
  • 20:30 Drugi blok kompotów
    • Amiga Pixel Gfx
    • Amiga 500 Raytrace
    • Executable Gfx
  • 21:30 Trzeci blok kompotów
    • Wild Demo
    • Intro
    • Amiga 1200 Demo
    • Amiga 500 Demo

Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w harmonogramie w zależności od ilości dostarczonych prac.


Decrunch Endpart

Niedziela, 1. lipca

  • 0:00 - zamknięcie głosowania
  • 0:30 - rozdanie nagród
  • 10:30 - zamknięcie imprezy

Konkursy

Tematem imprezy są heydays czyli okres świetności komputerów które uwielbiamy. Prace dedykujemy maszynom stockowym, czyli typowym konfiguracjom minimalnym spotykanym w latach ich świetności.

Sprzęt

Amiga
  • A500
  • 1MB (0,5+0,5)
  • Kickstart 1.3
  • Agnus 8372A
  • Denise 8362
Amiga 1200
  • A1200
  • Blizzard 1260
  • 060/50MHz
  • 64MB Fast RAM
  • Kickstart 3.0
C64
  • 1541, 1541-II, 1541U
  • nowy VIC 8565
  • pojedynczy SID
  • 6581 lub 8580 - prosimy zaznaczyć
Atari 16-bit
  • 1040STF
ATARI 8-bit
  • Atari 800XL
  • 64K RAM
  • pojedynczy POKEY
ZX Spectrum
  • ZX Spectrum+
  • 48K
  • AY
Amstrad / Schneider
  • CPC 6128
  • 3,5"

Wyznacznikiem 16-bitowości platformy jest szerokość szyny danych procesora jak i innych układów specjalizowanych wchodzących w skład komputera. Zatem komputery z procesorami M68000 takie jak Amiga 500, Atari ST czy konsole z tą jednostką uznajemy jako 16-bit.

Można wystawić demo na inne stockowe konfiguracje 8 i 16-bit jednak trzeba to zgłosić wcześniej i dostarczyć niezbędny sprzęt, jeśli organizacja nie jest w stanie go zapewnić.


Dane

Dyskietka jest podstawowym nośnikiem danych. Prace niekodowane mają się zmieścić na jednym flopie 3,5" lub pojedynczej stronie dysku 5,25" w zależności od popularności formatu na daną maszynę. Dema mogą składać się z więcej niż jednego dysku o ile limit konkursu nie zakłada inaczej.


Zasady

Prace można wystawiać w wymienionych niżej kategoriach.

Amiga Tracked Music

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: tracker amigowy (MOD, DB1.7, OctaMED, AHX etc, w przypadku mniej popularnych formatów, prosimy o wcześniejszy kontakt)
  • Czas odsłuchu: maks. 4 minuty
  • W trakcie prezentacji pracy muszą być widoczne ścieżki (tracki) utworu
  • By uniknąć trudności w prezentacji można załączyć program na którym winien być zaprezentowany utwór na samouruchamiającym się dysku

Executable Music

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG etc.)
  • Limit wielkości: 32 KiB (32768 bajty)
  • Maksymalny czas prekalkulacji: pół minuty
  • Czas odsłuchu: maks. 4 minuty

Amiga Pixel Graphics

  • Oryginalna praca (no copy)
  • Wykonana techniką Pixel Art
  • Chipset graficzny: Amiga OCS/ECS
  • Format: IFF
  • Prace będą prezentowane w Visage
  • Załączyć przynajmniej 4 etapy pracy
  • Pokazana zostanie wersja pracy bez sygnatury
  • Zaznaczyć użyte narzędzia

Executable Graphics

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG etc.)
  • Limit wielkości: 4 KiB (4096 bajtów)
  • Maksymalny czas prekalkulacji: pół minuty

Raytraced Graphics

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: IFF
  • Prace będą prezentowane w Visage
  • Cała produkcja powinna być wykonana na konfiguracji zgodnej z A500 1MB
  • Praca może być renderowana do IFF24 na dysk, wymagamy jednak by przygotować ją dalej do wyświetlenia do formatu IFF zgodnego z OCS/ECS
  • Załączyć pliki źródłowe z programów Real 3D, Imagine lub innego działającego na A500
  • Załączyć zrzut ekranu z pracy programu z wczytaną sceną
  • Zaznaczyć użyte narzędzia

Wild Demo

  • Platforma: dowolna
  • Biorący udział w konkursie zobowiązani są dostarczyć sprzęt we własnym zakresie

Intro

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG, XEX etc.)
  • Limit wielkości: 16 KiB (16384 bajtów)
  • Maksymalny czas trwania: 8 minut

Amiga Demo

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: dyskietka 3,5" lub więcej lub ich obrazy (ADF)
  • Jeśli produkcja jest plikiem wykonywalnym AmigaDOS należy zamieścić ją na dysku bootowalnym
  • Maksymalny czas trwania: 8 minut

AGA Demo

  • Platforma: Amiga 1200 + Blizzard 1260 060/50MHz (2MiB Chip i 64MiB Fast)
  • Format: dyskietka 3,5" lub więcej lub ich obrazy (ADF)
  • lub Karta CF z działającą produkcją + archiwum lha (maksymalnie 16MiB)
  • Jeśli produkcja jest plikiem wykonywalnym AmigaDOS należy zamieścić ją na dysku bootowalnym
  • Przed uruchomieniem produkcji będzie wczytany SetPatch v43.6
  • Maksymalny czas trwania: 8 minut

Live Pixel

  • Na party przed compo zostanie ogłoszony temat
  • Uczestnicy będą mieli godzinę czasu by zrobić na party (na własnym lub dostępnym sprzęcie) prostą pracę inspirowaną tym hasłem
  • Po upływie regulaminowego czasu (może to być nawet 40 minut) będzie można głosować na prace w systemie
  • Wyniki zostaną ogłoszone maksymaknie godzinę po zakończeniu konkursu
  • Wymagania techniczne:
    • program do pixelartu (Dpaint, PPaint, Grafx2 lub program o podobnych możliwościach na inne platformy)
    • maksymalna rozdzielczość 320x256 32 kolory
    • obowiązują zasady pixelartu, czyli bez efektów, filtrów itp.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do łączenia konkursów w przypadku braku wystarczającej ilości prac.

W przypadku większej ilości prac na jedną platformę compo może zostać wydzielone z konkursu multiplatformowego.

Laptopów można używać na potrzeby crossdevelopmentu.

Produkcje dostarczane zdalnie należy wysyłać na email party@decrunch.org.

Deadline dla prac zdalnych to piątek, 29.06.2018 23:59.

Preferowany nośnik na samym Party to dyskietki typowe dla platform.

Do konkursów muzycznych i graficznych autor może zgłosić maksymalnie jedną samodzielną pracę.

Organizatorzy dysponują osprzętem wspomagającym przyjmowanie i testowanie prac, m.in.:

  • 1541U2
  • GOTEK Cortex jak i HxC
  • PC2SIO
  • Mega Everdrive
  • SIDE cart
  • Mega Everdrive
  • Everdrive GB x3 + Supergameboy

Produkcje dostarczane cyfrowo, bez fizycznego nośnika danych powinny być spakowane ZIPem do pliku o nazwie NazwaCompo_NazwaGrupyLubKsywa_TytułPracy.zip. Archiwum powinno zawierać plik info.txt z tymi samymi danymi.

Prace muszą być oryginalne, stworzone przez osobę zgłaszającą do konkursu lub grupę reprezentowaną przez zgłaszającego. Z wyjątkiem konkursu Twoje Stare Demo nie można wystawiać prac które zostały już wcześniej wydane, np. na innej, podobnej imprezie.

Prosimy o dostarczenie organizatorom zrzutu ekranu z dema lub mp3 z 30 sekundami muzyki w przypadku prac muzycznych. Nie jest to obowiązkowe, ale na pewno ułatwi rozpoznawalność produkcji w systemie do głosowania.

Zasady turniejów dla graczy

  • komputery, na których będą rozegrane turnieje zapewniają organizatorzy
  • do turniejów obowiązują zapisy - na turnieje można się zapisywać w trakcie imprezy do rozpoczęcia rozgrywki w danej kategorii
  • decyzją organizatora wybrane części turniejów mogą być przełączone na ekran projektora
Turniej SWOS
  • 10 osób to maksymalna liczba graczy w turnieju
  • ustawienia gry:
    • czas trwania meczu to 3 minuty
    • „All players teams equal”
    • 3 na 5 zmian
    • losowo dobierana murawa
    • jeden rewanż
    • do wyboru drużyny narodowe
  • w turnieju będzie podział na grupy - zwycięzcy grup zagrają w finale na big screenie
  • organizator zapewnia dżojstiki Apache i Python, ale można grać również swoim dżojstikiem/kontrolerem/padem, który będzie działać z Amigą
  • wersja gry to Sensible World of Soccer 96/97 ze standardowymi składami
  • po każdym meczu każdy z graczy powinien zapisać stan gry lub poprosić organizatora o zrobienie tego
  • w przypadku przerwania gry na skutek błędu oprogramowania lub sprzętu należy powtórzyć mecz
Turniej Stunt Car Racer
  • 10 osób to maksymalna liczba graczy w turnieju
  • w turnieju wygrywa najlepszy czas na wybranej przed rozpoczęciem turnieju jednej z tras 4 dywizji
  • gramy w zwykłą wersję gry (nie TNT)
  • decyzją organizatora na życzenie uczestników konkurs będzie można rozegrać w formule pojedynków - organizator posiada interfejs do połączenia Amig by grać w trybie multiplayer
  • w przypadku przerwania gry na skutek błędu oprogramowania lub sprzętu należy powiadomić organizatora i rozpocząć trasę od początku
  • decyzją organizatora będzie możliwość powtórzenia wyścigu w przypadku jej nieukończenia jeśli będzie na to czas
Turniej International Karate
  • turniej do 10 graczy
  • gramy na matach tanecznych dostarczonych przez organizatora
  • pojedynki będą rozgrywane w drabince pucharowej ustalonej przez organizatora

Pytania i odpowiedzi

Czym różni się Decrunch od innych imprez gdzie jednym z motywów jest retrogaming?

Decrunch to impreza, której celem jest integracja ludzi, pasjonatów komputerów retro oraz promocja twórczości i rozrywki jakie popularne niegdyś maszyny wciąż dostarczają. Różnica polega na innej konwencji wydarzenia, które w dwóch trzecich będzie party demoscenowym.

Skąd pomysł na nazwę?

To przypadkowy efekt pośpiesznych poszukiwań i chęci określenia klimatu imprezy. Nazwa odnosi się do słowa "Decrunching", które oznacza proces dekompresji danych upakowanych przez tzw. crunchery i ich algorytmy, dzięki którym można było zmieścić więcej danych na takim nośniku jak dyskietka, ale nie tylko w tym zakresie. Często podczas decrunchingu na ekranie pojawiał się efekt przeplatających się kresek lub zmiana kolorów tła w losowych odstępach czasowych.

Czy mogę przyjść z rodziną i z dziećmi na imprezę?

Nie ma przeciwskazań, ale ważne by dzieci nie pozostawiać bez opieki.
Należy pamiętać, że piątkowa i sobotnia wieczorna część imprezy jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Czy jest gdzie zaparkować?

Tak. W czasie imprezy jest dostępny bezpłatny parking przed miejscem wydarzenia. Warto przyjechać wcześniej by nie szukać miejsca parkingowego.

Czy zapewniacie sleeping room?

Na imprezie nie istnieje wydzielone miejsce do spania, jednak jeśli nie przeszkadza Ci hałas i zamieszanie towarzyszące party, możesz spać w pomieszczeniu głównym imprezy, należy jednak przestrzegać następujących zasad:
  • zakaz blokowania drogi ewakuacyjnej
  • zakaz blokowania drogi do toalet
  • zakaz spania w miejscach gdzie przebywają osoby chcące się bawić, a nie przeskakiwać bądź potykać się o śpiące osoby
  • należy pamiętać aby złożyć swój materac, śpiwór itp wczesnym rankiem w sobotę (i ewentualnie rozłożyć ponownie nocą). Reasumując, żadne przybory do spania nie powinny zajmować miejsca na imprezie w trakcie jej dziennej i wieczornej części
  • na terenie imprezy brak jest pryszniców

Jakie hotele polecacie w pobliżu imprezy?

Nie polecamy żadnych gdyż z żadnego nie korzystaliśmy. Wrocław ma bogatą ofertę hoteli czy hosteli i niektóre z nich to np. Premiere Classe, CS Natura, Hotel InVite, ibis Styles Wrocław, Campanile Wrocław, Hostel Bemma, Babel Hostel, Hotel Piast Wrocław. Można również zerknąć na ofertę portalu Airbnb.

Czy mogę przynieść swój sprzęt?

Tak! Należy tylko pamiętać, że liczba stołów, na których można postawić sprzęt jest ograniczona dlatego prosimy o wcześniejszy kontakt z organizatorami by można było przewidzieć liczbę stołów do rezerwacji.

Dlaczego tak drogo? Dlaczego nie za darmo?

Imprezę organizujemy po kosztach własnych (nie zarabiamy na niej) i wejściówki są pokryciem części kosztów wynajęcia sali i wszystkich pozostalych związanych z organizacją wydarzenia.

Kontakt

Organizatorzy

Katod
Dźwięk

katod@decrunch.org
Facebook
SoundCloud Bandcamp

Jok
Identyfikacja wizualna

jok@decrunch.org
@twitter
artstation

Blackwine
Produkcja wydarzenia

wino@decrunch.org
@twitter

Wsparcie organizacyjne

Alt_
Mario DJ
Tytus
GrxMrx
Bell

Media społecznościowe

twitter demozoo ppa pouet facebook