Decrunch | retrogaming | demoscene | Wrocław 20-22 maja 2016

O wydarzeniu

Decrunch 2016 to druga edycja wrocławskiego wydarzenia łączącego klimaty gier i komputerów retro oraz środowiska demosceny komputerowej.

Impreza jest okazją do spotkania fanów komputerów 8 i 16 bit popularnych w Polsce i Europie w latach 80 i 90 XX wieku (takich marek jak Amiga, Commodore, Atari czy ZX Spectrum) a także ludzi ze środowiska sceny komputerowej, zarówno tych aktywnych kiedyś jak i dzisiaj.

Prace zgłoszone na konkursy muzyczne

Wideorelacje

materiał zmontowany przez Pixel Nation

materiał zmontowany przez RetroGralnię

Fotorelacja

fot. kosma.moczek

A tak się bawiliśmy na Decrunchu 2015

materiał zmontowany przez RetroGralnię

Kiedy i gdzie?


Impreza odbędzie się w dniach od 20 do 22 maja 2016 roku w ToTu przy ulicy Hubskiej 6 we Wrocławiu (ok. 600 metrów od dworca Wrocław Główny).

Tegoroczna edycja wydarzenia dzieli się na trzy główne części:

  • Decrunch Intro - koncertowa
  • Decrunch Files - otwarta w atmosferze giełdy komputerowej i retrogamingu
  • Decrunch Party - zamknięta w klimacie demosceny
Informacja o biletach

Główne atrakcje

Decrunch Intro
  • Występy muzyczne na żywo
  • Muzyka na maszynach z epoki i instrumentach
  • więcej info
Decrunch Files
  • Ekspozycja sprzętu
  • Konkursy gier na oryginalnym sprzęcie (strefa bez emulacji)
  • więcej info
Decrunch Party
  • Amiga Tracked Msx
  • Executable Msx
  • Amiga Pixel Gfx
  • Amiga 500 Raytrace
  • Executable Gfx
  • Wild Demo
  • Stare Demo
  • Intro
  • Amiga Demo
  • więcej info

Sponsorzy

amigowiec.pl

Wydarzenie wspierają

Retrogralnia
Dawne Komputery i Gry
Muzeum Historii Komputerów i Informatyki w Katowicach

Patroni medialni

PPA.pl
AdMonkey
Radio Luz

Bilety

Na Decrunch 2016 będą dostępne następujące typy biletów:
  • 30 zł - bilet jednodniowy na piątkową integracyjno-koncertową część imprezy od otwarcia do późnej nocy
  • 30 zł - bilet jednodniowy na sobotnią część imprezy dla retrograczy (również z rodzinami) ważny do ok. godz. 20:00
  • 65 zł - karnet na całą imprezę (obejmuje również sobotnią, wieczorną część demoscenową)
  • lub więcej - bilet wsparcia w dowolnej sumie deklarowanej przez kupującego większej niż standardowa cena karnetu. Wszelkie donacje będą reinwestowane na poczet organizacji kolejnych wydarzeń z cyklu.
Wejściówki nie są dostępne w przedsprzedaży, do nabycia tylko na samej imprezie.

Harmonogram

Decrunch Intro

Piątek, 20. maja

  • 13:00 Otwarcie bram
  • 16:00 Oficjalne otwarcie imprezy
  • 20:00 Koncerty

Część muzyczna z graniem na żywo na instrumentach elektronicznych jak i maszynach z epoki.

Zagrają:
  • AceMan
  • DJ Mario
  • Katod
  • Skipp

Decrunch Files

Sobota, 21. maja

  • 11:30 Rozpoczęcie pierwszego konkursu dla graczy

Na turnieje można się zapisywać w trakcie imprezy do rozpoczęcia rozgrywki w danej kategorii.

Odbędą się konkursy gier:

  • Dyna Blaster (Amiga)
  • Lotus 2 (Amiga)
  • SWOS (Amiga)
  • Mortal Kombat 2 (Amiga)
  • Slam Tilt (Amiga)
  • Tanks Furry (Amiga)
  • International Karate (C64)
  • River Raid (Atari)

W zależności od zainteresowania i dostępnego czasu będziemy mogli przeprowadzić również konkursy w Worms, Stunt Car Racer oraz Speedball 2.

Lista gier i platform może jeszcze ulec zmianie.


Decrunch Party

Sobota, 21. maja

  • 18:00 Deadline na wszystkie compo
  • 20:00 Pierwszy blok kompotów
    • Amiga Tracked Msx
    • Executable Msx
  • 22:00 Drugi blok kompotów
    • Amiga Pixel Gfx
    • Amiga 500 Raytrace
    • Executable Gfx
    • Wild Demo
    • Stare Demo
    • Intro
    • Amiga Demo

Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmian w harmonogramie w zależności od ilości dostarczonych prac.


Decrunch Endpart

Niedziela, 22. maja

  • 10:30 - rozdanie nagród i zamknięcie imprezy

Konkursy

Sprzęt

Tematem imprezy są heydays czyli okres świetności komputerów które uwielbiamy. Prace dedykujemy maszynom stockowym, czyli typowym konfiguracjom minimalnym spotykanym w latach ich świetności.

Amiga
  • A500
  • 1MB (0,5+0,5)
  • Kickstart 1.3
  • Agnus 8372A
  • Denise 8362
C64
  • 1541, 1541-II, 1541U, UK1541
  • nowy VIC 8565
  • pojedynczy SID
  • 6581 lub 8580 - prosimy zaznaczyć
Atari 16-bit
  • 1040STF
ATARI 8-bit
  • Atari 800XL
  • 64K RAM
  • pojedynczy POKEY
ZX Spectrum
  • ZX Spectrum+
  • 48K
  • AY
Amstrad / Schneider
  • CPC 6128
  • 3,5"

Wyznacznikiem 16-bitowości platformy jest szerokość szyny danych procesora jak i innych układów specjalizowanych wchodzących w skład komputera. Zatem komputery z procesorami M68000 takie jak Amiga 500, Atari ST czy konsole z tą jednostką uznajemy jako 16-bit.

Można wystawić demo na inne stockowe konfiguracje 8 i 16-bit jednak trzeba to zgłosić wsześniej i dostarczyć niezbędny sprzęt, jeśli organizacja nie jest w stanie go zapewnić.


Dane

Dyskietka jest podstawowym nośnikiem danych. Prace niekodowane mają się zmieścić na jednym flopie 3,5" lub pojedynczej stronie dysku 5,25" w zależności od popularności formatu na daną maszynę. Dema mogą składać się z więcej niż jednego dysku o ile limit konkursu nie zakłada inaczej.


Zasady

Prace można wystawiać w wymienionych niżej kategoriach.

Amiga Tracked Music

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: tracker amigowy (MOD, DB1.7, OctaMED, AHX etc, w przypadku mniej popularnych formatów, prosimy o wcześniejszy kontakt)
  • Czas odsłuchu: maks. 5 minut
  • W trakcie prezentacji pracy muszą być widoczne ścieżki (tracki) utworu
  • By uniknąć trudności w prezentacji można załączyć program na którym winien być zaprezentowany utwór na samouruchamiającym się dysku

Executable Music

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG etc.)
  • Limit wielkości: 32 KiB (32768 bajty)
  • Maksymalny czas prekalkulacji: pół minuty
  • Czas odsłuchu: maks. 5 minut

Amiga Pixel Graphics

  • Oryginalna praca (nocopy)
  • Wykonana techniką Pixel Art
  • Chipset graficzny: Amiga OCS/ECS
  • Format: IFF
  • Prace będą prezentowane w PPaint
  • Zaznaczyć użyte narzędzia

Executable Graphics

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG etc.)
  • Limit wielkości: 4 KiB (4096 bajtów)
  • Maksymalny czas prekalkulacji: pół minuty

Raytraced Graphics

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: IFF
  • Prace będą prezentowane w PPShow 1.2 na A500/1.3
  • Cała produkcja powinna być wykonana na konifguracji zgodnej z A500 1MB
  • Praca może być renderowana do IFF24 na dysk, wymagamy jednak by przygotować ją dalej do wyświetlenia do formatu IFF zgodnego z OCS/ECS
  • Załączyć pliki źródłowe z programów Real 3D, Imagine lub innego działającego na A500
  • Załączyć zrzut ekranu z pracy programu z wczytaną sceną
  • Zaznaczyć użyte narzędzia

Wild Demo

  • Platforma: dowolna
  • Biorący udział w konkursie zobowiązani są dostarczyć sprzęt we własnym zakresie

Stare Demo

Compo które zadebiutowało na Xperience Party. Masz w swoim dorobku jakieś niedocenione demo? Jeśli tak, to compo jest dla Ciebie. Skorzystaj z okazji i wystaw je ponownie.

  • Przynajmniej jedna osoba z ekipy tworzącej demo musi być na party
  • Przed projekcją, dowolny z twórców musi o demie opowiedzieć
  • Demo wystawione na wcześniejszym party gdzie *nie* zajęło pierwszego miejsca
  • Maksymalnie jedna praca na jedną grupę
  • Najmilej widziane dema na maszyny stockowe

Intro

  • Platforma: dowolna 8-16 bit
  • Plik wykonywalny (Amiga executable, PRG etc.)
  • Limit wielkości: 16 KiB (16384 bajtów)
  • Maksymalny czas trwania: 8 minut

Amiga Demo

  • Platforma: Amiga 500 1MiB (po 512KiB Chip i Fast)
  • Format: dyskietka 3,5" lub więcej lub ich obrazy (ADF)
  • Jeśli produkcja jest plikiem wykonywalnym AmigaDOS należy zamieścić ją na dysku bootowalnym
  • Maksymalny czas trwania: 8 minut

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do łączenia konkursów w przypadku braku wystarczającej ilości prac.

W przypadku większej ilości prac na jedną platformę compo może zostać wydzielone z konkursu multiplatformowego.

Laptopów można używać na potrzeby crossdevelopmentu.

Produkcje dostarczane zdalnie należy wysyłać na email [email protected].

Deadline dla prac zdalnych to środa, 18. maja 2016.

Preferowany nośnik na samym Party to dyskietki typowe dla platform.

Organizatorzy dysponują osprzętem wspomagającym przyjmowanie i testowanie prac, m.in.:

  • 1541U2
  • UK1541
  • GOTEK Cortex jak i HxC
  • PC2SIO
  • Mega Everdrive

Produkcje dostarczane cyfrowo, bez fizycznego nośnika danych powinny być spakowane ZIPem do pliku o nazwie NazwaCompo_NazwaGrupyLubKsywa_TytułPracy.zip. Archiwum powinno zawierać plik info.txt z tymi samymi danymi.

Prace muszą być oryginalne, stworzone przez osobę zgłaszającą do konkursu lub grupę reprezentowaną przez zgłaszającego. Z wyjątkiem konkursu Twoje Stare Demo nie można wystawiać prac które zostały już wcześniej wydane, np. na innej, podobnej imprezie.

Prosimy o dostarczenie organizatorom zrzutu ekranu z dema lub mp3 z 30 sekundami muzyki w przypadku prac muzycznych. Nie jest to obowiązkowe, ale na pewno ułatwi rozpoznawalność produkcji w systemie do głosowania.

Pytania i odpowiedzi

Czym różni się Decrunch od innych imprez gdzie jednym z motywów jest retrogaming?

Decrunch to impreza, której celem jest integracja ludzi, pasjonatów komputerów retro oraz promocja twórczości i rozrywki jakie popularne niegdyś maszyny wciąż dostarczają. Różnica polega na innej konwencji wydarzenia, które w dwóch trzecich będzie party demoscenowym.

Skąd pomysł na nazwę?

To przypadkowy efekt pośpiesznych poszukiwań i chęci określenia klimatu imprezy. Nazwa odnosi się do słowa "Decrunching", które oznacza proces dekompresji danych upakowanych przez tzw. crunchery i ich algorytmy, dzięki którym można było zmieścić więcej danych na takim nośniku jak dyskietka, ale nie tylko w tym zakresie. Często podczas decrunchingu na ekranie pojawiał się efekt przeplatających się kresek lub zmiana kolorów tła w losowych odstępach czasowych.

Czy mogę przyjść z rodziną i z dziećmi na imprezę?

Nie ma przeciwskazań, ale ważne by dzieci nie pozostawiać bez opieki.
Należy pamiętać, że piątkowa i sobotnia wieczorna część imprezy jest przeznaczona tylko i wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Czy jest gdzie zaparkować?

Tak. W czasie imprezy jest dostępny bezpłatny parking przed miejscem wydarzenia. Warto przyjechać wcześniej by nie szukać miejsca parkingowego.

Czy zapewniacie sleeping room?

Na imprezie nie istnieje wydzielone miejsce do spania, jednak jeśli nie przeszkadza Ci hałas i zamieszanie towarzyszące party, możesz spać w pomieszczeniu głównym imprezy, należy jednak przestrzegać następujących zasad:

  • zakaz blokowania drogi ewakuacyjnej
  • zakaz blokowania drogi do toalet
  • zakaz spania w miejscach gdzie przebywają osoby chcące się bawić, a nie przeskakiwać bądź potykać się o śpiące osoby
  • należy pamiętać aby złożyć swój materac, śpiwór itp wczesnym rankiem w sobotę (i ewentualnie rozłożyć ponownie nocą). Reasumując, żadne przybory do spania nie powinny zajmować miejsca na imprezie w trakcie jej dziennej i wieczornej części
  • na terenie imprezy brak jest pryszniców

Czy mogę przynieść swój sprzęt?

Tak! Należy tylko pamiętać, że liczba stołów, na których można postawić sprzęt jest ograniczona dlatego prosimy o wcześniejszy kontakt z organizatorami by można było przewidzieć liczbę stołów do rezerwacji. Aktualnie wszystkie stoły są już zarezerwowane, ale wszystko może się jeszcze zmienić.

Dlaczego tak drogo? Dlaczego nie za darmo?

Imprezę organizujemy po kosztach własnych (nie zarabiamy na niej) i wejściówki są pokryciem części kosztów wynajęcia sali i wszystkich pozostalych związanych z organizacją wydarzenia.

Kontakt

nr telefonu: 577-237-376

Organizatorzy

Katod
Decrunch Intro

[email protected]
Facebook
SoundCloud

Grzegorz "grxmrx" Murdzek
Decrunch Files

[email protected]
Facebook
@twitter

Kuba "wino" Winnicki
Decrunch Party

[email protected]
Facebook
@twitter

Wsparcie organizacyjne

AceMan
Alt_
GumBoy
Jokov
Tomoya

Media społecznościowe

Poprzednia edycja, czyli jak było na Decrunch 2015

Filmy

1, 2, 3

Zdjęcia

1, 2, 3 (archiwum zip ze zdjęciami), 4

Relacja z imprezy

Kaczuś

Archiwum

archiwalna strona poprzedniej edycji